قصه پگاه ارومیه

شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان غربی در سال 1353 توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید و در سال 1379 به صنایع شیر ایران منتقل شد. این شرکت در زمینی به مساحت 20 هکتار با زیر بنای 30 هزار متر مربع و با سرمایه ای بالغ بر 700 میلیارد ریال و ظرفیت 450 تن در روز احداث گردیده که یکی از مجهزترین کارخانه های لبنی در سطح کشور محسوب می گردد. اتوماسيون و استاندارد سازي بالا و تکنولوژي جديد در تأسيسات و ساختمان و خطوط توليد و تنوع توليدات و ظرفيت بالاي توليد از جمله ويژگي هاي مهم  اين کارخانه  مي باشد. این شرکت در سال 1383 بعنوان سیصدو هشتادو هفتمین شرکت در گروه ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شده و در حال حاضر سهام شرکت در تالار اصلی بورس اوراق بهادار تهران عرضه می گردد.

ماموریتها و خط مشی ها:

1-ارتقاء سطح دانش ، آگاهی و مهارتهای نیروی انسانی.

2- افزایش رضایت مشتریان و افزایش سهم بازار

3-فرهنگ سازی و نهادینه کردن مصرف فرآورده های لبنی

4- تضمین ایمنی و سلامت محصول

5- فراهم نمودن محیطی ایمن و بهداشتی برای کارکنان

6- افزایش فروش با تاکید بر صادرات

7- ارتقاء بهره وری و سود آوری شرکت.

اهداف کلان 1400

رئوس اهداف کلان شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی در سال 1400 بشرح زیر اعلام می‌شود تا در سایه همفکری و همکاری ، با تلاش و جدیت زمینه تحقق اهداف زیر فراهم شود:

  1. تحقق بودجه مصوب ماهانه شرکت (میزان دریافت شیر، قیمت خرید شیر، فروش ریالی، فروش صادراتی و سود و زیان).
  2. توسعه فروش مویرگی محصولات، توسعه فروش محصولات B2B و توسعه تولید و فروش محصولات اکونومی
  3. افزایش ارزش سبد فروش محصولات به حداقل 110,000 ریال( به کیلو محصول)
  4. تکمیل زنجیره تولید شرکت ( تاسیس کارخانه شیر خشک وخط تولید کره).
  5. افزایش تعداد محصولات ملی.
  6. افزایش رقم ریالی صادرات به بیش از 10 درصد کل فروش.
  7. تمرکز بر روی تولید محصولات جدید.
  8. تغییر طرح و بسته بندی محصولات در راستای افزایش فروش .
  9. کاهش بدهی های شرکت (بدهی های بانکی و بدهی به شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران)
  10. کاهش طلب شرکت از بازارگستر .
  11. ارتقاء جایگاه شرکت در بین شرکتهای گروه.
  12. کاهش نسبت بهــای تمام شده کالای فروش رفته، به میزان 88 درصد.
  13. بهبــود مستــمر کیفیت محصـول، خدمات، مدیریت ضایعات و مصرف بهینه انرژی.
  14. ارزیـابی مستـمـر عمـلکرد و پــرداخـت پـاداش به عملکرد های شاخص.
  15. زیباسازی، بهسازی و نوسازی تجهیزات و ساختمانها.
  16. جانشین پروری در تمامی سطوح

فروش و صادرات

خدمات فروش شركت در قالب يك شركت مستقل به نام شركت بازار گستر پگاه صورت مي پذيرد كه با استفاده از نيروهاي مجرب و كارشناسان مجرب وبراساس سيستم فروش مويرگي صورت می گیرد.

صادرات یکي از مهمترین استراتژي های این شركت بوده ، به طوري كه اين شرکت توانسته در سالهای اخیر بخش قابل توجهی از تولیدات خود را به کشورهایی همچون عراق و عربستان، مالزی ،پاکستان، افغانستان و ...صادر نماید.

هدف نهايي اين شركت ارتقاء کیفیت، ثبات کیفیت، تجاری سازی محصولات، ارتقاء سلامت، ايجاد رضايتمندي براي همه ذينفعان اعم از مشتريان، دامداران،كاركنان، سهامداران، محيط زيست، مراكز بهداشتي و در نهايت بلند آوازه نمودن نام پگاه در بازارهاي داخلي كشور و جهاني است.

انواع محصولات توليدی

  • انواع شیرهای پاستوریزه و استریل ساده و طعم دار، شیر غنی شده با ویتامین D3، شیر کم لاکتوز،
  • انواع خامه پاستوریزه و استریل ساده و طعم دار،
  • انواع پنیر UF و لاکتیکی،
  • انواع ماست پاستوريزه در بسته بندي هاي مختلف،
  • انواع دوغ پاستوريزه در بسته بندی هاي نايلوني وPET،
  • انواع آبمیوه در طعم های مختلف،
  • آبلیمو